tisdag 19 maj 2009

Balkongmannen - återkomsten

- Hallå, det är balkongmannen!
Jag inser genast vem som ringt till min mobil. Mannen som ropade reklambudskap åt oss från sin balkong har nu ytterligare engagerat sig i sin dotters nätförsäljningsverksamhet genom att ägna sig åt att googla företagsnamnet och alltså hitta mitt blogginlägg.
- Gud vad roligt det du skrev var! Jag garvade läppen av mig hela kvällen (inte ett exakt citat men detta är vad jag anser vara andemeningen).
- Ja, vad bra, svarar jag.
- Vad har du för mejladress? Jag vill mejla dig ett tack!


Balkongmannen får min mejladress och mejlar denna text:
Hej Sara!

Förlåt att j skrek åt er så där, men ibland så får tydligen förnuftet stå tillbaka för kärleken till sin dotter.....
jag trodde givetvis att jag gjorde er en tjänst (bra kvalite, prisvärda barnkläder bla. bla. bla.....)
det värsta var att j var helt nykter, j måste prata med min läkare......


J har kollat in din blogg du är begåvad och har glimten i ögat.

Hela vår familj även morsan (85) har haft roligt åt din blogg ......roligt innebär att den är bra...

Hej, gomorron eller godmiddag, Kurt jag heter,
du skriver på folkbladet, är det om nyheter?
Vad vet jag? som är en riktigt helkorkad novis.
jag kanske kan göra dig en tjänst på något vis?

Mvh

Kurt

Inte nog med att jag får en dikt/sång, han bifogade även en bild på sig själv! Lysande. Och vilken skön lirare han verkar vara - sitter i soffan med skinnjacka och gitarr (och gitarren, har jag fått förklarat för mig av självutnämnda experter, är inte något skräp. Nä, nä en dyrgrip, vilket indikerar att han faktiskt kan spela).
Han är liksom en riktig sån där söderkis fast i Umeå.

Man måste spränga gränser, gå utanför normen och inte vara som alla andra. Det är tydligt att balkongmannen Kurt förstått. Han får fem plus av mig, trots att jag så att säga inte hört hela skivan.
ps. Bakgrundsinfo finns att läsa under det tidigare blogginlägget "Faderskärlek från balkong".

3 kommentarer:

  1. Hahahaha!! Kurtan! Han ska ju sjunga på vårat bröllop!! Pappas gamla polare! Hälsa/ Loppan

    SvaraRadera
  2. Sådana snubbar vill jag hänga med :D

    SvaraRadera
  3. Jag med! Om det vankades giftermål skulle han anlitas på stört. /A

    SvaraRadera