onsdag 6 maj 2009

Farlig varmkorv?

En vän till mig beklagade sig i lördags över smärta i ena foten. "Har du gjort illa foten på något sätt", frågade jag. "Nej, det är ju det som är så konstigt".

I dag berättade min vän att smärtan på lördagskvällen blivit så olidlig att han tvingats åka till akuten. Foten gjorde nu ont - och var röd och svullen.

På akuten konstaterar man att min vän drabbats av gikt. "De frågade om jag druckit mycket öl eller ätit mycket kött", berättar min vän förvånat.

"Men du dricker väl inte så mycket öl?", säger jag.

"Nä, men jag åt en varmkorv vid majbrasan förra veckan. Det var efter det jag började få ont i foten. Jag tror det var den varmkorven".

"Ja, fan varmkorv vet man aldrig vad det innehåller", konstaterar jag.

1 kommentar:

  1. Hahaha, inte lätt att vara korvätare nu för tiden. =) Stackars lilla foten, men inlägget får mig ändå att le ännu mer denna soliga fredagseftermiddag.

    SvaraRadera