onsdag 29 april 2009

Tur att jag sminkade mig

Ofta när jag går på stan träffar jag ingen jag känner. Det är skönt om man är ful. I går hade jag sminkat mig, men så började det regna. Jag stannade inne och städade och tänkte att det var onödigt att jag sminkade mig. Så jag gick ned på stan när det slutade regna och köpte en väska och ett paraply. Då träffade jag en kollega som skulle köpa strumpor utan tåförstärkning.

Jag gick vidare för att köpa ett födelsedagskort. Då träffade jag en gammal gymnasiekompis som flyttat tillbaka från Stockholm. Vi pratade om pandemier och ebola. Han blev förvånad över att jag inte minns att vi diskuterat ebola i skolan. Han minns alltid allt från gymnasiet och jag minns inget.

På gatan utanför träffade jag Arons pappa. Jag berättade att vi inte lekt med Aron i dag men att vi skulle träffas i morgon. Han cyklade hem.

Sedan gick jag vidare för att köpa hårfärg hos min frisör. Hon har vuxit upp på samma område som jag. Hon hade färgat håret blont. Jag ska färga håret mörkt.

Efter det gick jag ned på bokhandeln. Där känner jag alla, men jag tror att de blev irriterade på att vår son rev ut böcker ur hyllorna.

På väg hem tänkte jag att det var tur att jag sminkade mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar