tisdag 17 februari 2009

Galen förolämpning

Jag hittade en polisnotis jag skrev för sex år sedan under vinjetten ”Det löjligaste er lokala dagstidning skrivit om” på en internetsida.

Förolämpning polisanmäld
En man i 70-årsåldern från Örnsköldsvik har polisanmält en annan man för förolämpning.
Enligt 70-åringen har den andre mannen förolämpat honom genom att säga; ”Du är tokig. Jag ska hämta en bil och köra dig till Sundsvall”.
(Örnsköldsviks Allehanda, 2003)



Jag kommer så väl ihåg när jag skrev den här notisen. Hela dagen var en fröjd. Jag skrattade och skrattade. En så absurd sak att kläcka ur sig och en så absurd anmälan - en riktigt rolig notis i min värld.

Notisen blev dock mindre kul ett par år senare när jag fick veta att det funnits ett mentalsjukhus i Sundsvall – Sidsjöns sjukhus. Den kunskapen gör det lättare att förstå förolämpningen. Lite synd, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar