torsdag 8 oktober 2009

Den eviga snuvan

- Jag tror att jag håller på att bli förkyld, säger jag.
- Du, svarar min chef, jag har hållit på att bli förkyld i tjugo års tid.

Jag förstod precis vad han menade.

Minst en gång i veckan funderar jag på frikyrkliga människor. Jag vet att jag har frikyrkliga människor omkring mig, men de säger aldrig att de är frikyrkliga. Varför säger de exempelvis aldrig: "Jo, en kul sak hände i söndags när jag var i kyrkan. Jag nös så kyrkbänkarna framför blev alldeles blöta."? Varför säger de aldrig det?
Jag är flummigt nyandlig och törs berätta det, även fast min intellektuella sida pockar på om att det är pinsamt.

1 kommentar:

  1. Jag har funderat på exakt samma sak! Är så himla nyfiken på vad det beror på...??? Är det något de pratar om sinsemellan, eller är det outtalat "man pratar inte om saker som rör den frikyrkliga sida".. Är de rädda för att vi icke frikyrkliga ska besudla deras gemeskap och tro om vi hör talas om den??? Jag vill verkligen veta, snälla svara nån!!/ Anna PS krya på dig!

    SvaraRadera