lördag 12 september 2009

Ryggont och märkliga tankar

I veckan har jag plågats av ryggont. Det började från mitten av ryggraden och strålade upp mot nacken, vilket gav migrän. Min nya naprapat knäckte till det mesta, men så bara ett par dagar efter besöket kunde jag knappt stiga upp ur sängen på grund av SMÄRTA i korsryggen. Tillbaka till naprapaten igen, som denna gång inte kunde göra så mycket. Det är inflammerat.

Jag minns så en bok jag läst en gång. En jätteflummig självhjälpsbok ("Du kan hela ditt liv" av Louise L. Hay) om hur tankarna styr våra känslor och i förlängningen skapar vårt liv. I slutet av boken fanns ett register över olika åkommor och vad de beror på. Jag slår upp ryggbesvär och läser: Ryggbesvär - nedre delen - "rädsla för pengar, brist på ekonomiskt stöd".

Hmm. Märkligt. Jag har i veckan fått en rejäl löneförhöjning som i så fall borde givit mig mer muskler och en stärkt rygg. I och för sig hade jag förra veckan (innan löneförhöjningen) tankar på att helt byta bana och börja plugga på kulturvetarlinjen, något som skulle medfört eknomiska svårigheter. Ryggen har kanske inte hunnit med i mina tankebanor.

Louise L. Hay (som syns på bild här intill) förslår följande affirmation som hjälp för ryggont till följd av pengaproblem: "Jag litar på livsprocessen. Jag får allt jag behöver. Jag är trygg".

Fast jag tror nog att jag följer naprapatens råd och ta ett par Ipren i stället.

1 kommentar:

  1. Oj... Då har vi uppenbarligen pengaångest i vår familj. Visste inte det:) Kram/Loppan

    SvaraRadera