onsdag 13 januari 2010

Respektera den man var då

Jag blir aldrig nöjd. Jag ser alltid något som kunde gjorts bättre. Förbättringar. Jag kräver ständigt av mig själv att jag måste förbättra mig på olika områden och det finns många områden, vilket gör det till en ganska svår plats att vara.

För ett par dagar sedan pratade jag med en kille som skapar datorspel. Jag frågade om han gillade sina gamla spel eller om han bara såg vad som kunde gjorts bättre. Både han själv och tekniken blir ju bättre hela tiden.
Han svarade att han är nöjd med alla sina spel. Att han tycker att resultatet blev likt den vision han hade då.

Ett imponerande svar. Han är snäll mot sig själv och respekterar den han var då. Tänk att få respektera den man var då. Inte acceptera, utan respektera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar